からログ

からあげが鳥並の頭で学んだことを記録する場所だよ

ロビンさんのOM-D E-M10によるポートレート

Robin Wong: Shooting Studio Portraits with the Olympus OM-D E-M10. Or, Something Like That.

 ロビンさんがOM-D E-M10を使ってのポートレートにチャレンジしています。

I had access to studio equipment last weekend, hence I thought why not do something completely different, something I have not done before for my blog reviews.

先週スタジオにいったが、私のブログのレビューで一度もやったことがない、完全にいつもと違うことをやろうと思った。

 とのことで、ロビンさんにとって初めてのポートレートの撮影にチャレンジをしたみたいです。

2) I initially wanted to do comparison tests of the Panasonic Leica 25mm F1.4 against the new Olympus M.Zuiko 25mm F1.8 based on this studio setup, or at least using part of the photos in my coming review part.

Panasonic Leica 25mm F1.4とM.Zuiko 25mm F1.8の撮り比べをやると書いているのですが、何故か諦めてしまうロビンさん。その理由は…私の英語力ではうまく訳せませんでしたw

 基本的に、色々書いてあるのですが、初めてのポートレートで結構色々ドギマギしていたようです。

Nonetheless, the most important thing was, despite all the hiccups and difficulties, I did enjoy myself thoroughly!

 結局最後は、色々難しかったけどほんとに楽しかったぜと言っています。ロビンさん楽しみ過ぎ!

 でもポートレートって確かに初めてだと色々緊張しそう。私もスタジオでポートレートってやったことないので、初めてだと色々テンパるだろうなと思います。
 25mm F1.8の2回目のレビュも待ってますよロビンさん!